zondag 3 juli 2011

Een auto, en wat KPN ellende (KPN=ellende)

"Schat, ik moet je wat vertellen"...
Meestal als dit soort zinnetjes uitgesproken worden, volgt er een bloedstollende mededeling, dus mijn hart zakte in mijn schoenen. Maar in dit geval werd het zinnetje gevolgd door:" Ik heb een autootje gezien en gereserveerd". Mijn hart steeg weer naar de plaats waar hij hoort. Of ik maar even op marktplaats wilde kijken. Ik keek, en mijn hart zakte weer een paar decimeter naar beneden. Het ging om de duurste Seat Marbella op marktplaats. Met 1000 euro nog niet veel geld, en het ging hier om de cabriolet versie ervan. Voor de mensen die niet meteen weten wat een Seat Marbella is: dit is een Fiat Panda, maar dan uit Spanje. Van het emotionele auto merk uit de VAG groep. Nu is een Fiat Panda uit de jaren 90 van de vorige eeuw al best wel lelijk, dit apparaat is zo gruwelijk lelijk, dat het er spontaan mooi van wordt, en dit meen ik letterlijk. Om het ding te halen, moesten we naar Hilvarenbeek. Dat ligt ergens na Den Bosch, na Vught, bij Tilburg in de buurt. Een klere eind rijden dus. We kwamen aan bij een gezellige Brabantse buschauffeur (geeft al meteen een band) en na een proefritje besloten om apart van elkaar naar Ede te kachelen. De koop was beklonken. Het zag er al met al best netjes uit. Met uitzondering van een gammele radiatordop, en wat roestplekjes. Maar goed, wat kun je verwachten voor 1000 euro. Op de terugweg reed Syl achter mij aan, en voor mijn gevoel reed ze wel heel erg langzaam. Voor haar gevoel, reed ik heel erg langzaam, dus de hele route hebben we om en nabij de 80 kilometer gereden. Terwijl ik dacht dat het ding dus serieus niet sneller kon, zat zij zich af te vragen waarom ik zo treuzelde. Je kunt maar goeie afspraken maken, nietwaar? Puntjes die snel aangepakt moeten worden, zijn dus een kapotte radiator dop. Want het autootje raakt wel heel snel oververhit. En de radiator mag zelf ook wel eens uitgespoeld worden. Dit volgens de wegenwacht monteur die het autootje afsleepte naar een garage. Niks ernstigs, maar zonde om de motor in de soep te rijden, voor iets dat voor een paar tientjes gewoon te verhelpen is.
Zaterdag hebben we benut om boodschappen te doen, en 2 auto's te poetsen. Jaja, ook ik ontkwam er niet aan. Ein-de-lijk, na mijn auto toch ruim een jaar in mijn bezit te hebben gehad, heb ik de moeite genomen om de stofzuiger er doorheen te gooien. En de ramen aan de binnenkant eens goed af te soppen. (Onvoorstelbaar, wat een helder zicht. Voorheen vond ik het toch veel rustiger op de weg). Alle ontbijtresten, asresten, zandresten, en andere kleine troep is er nu uit, en alle verpakkingen van tankstationvoedsel liggen in een vuilniszak in de container. Het voelt bijna alsof ik in een nieuwe auto zit.

Verder heeft KPN besloten dat ze nog steeds mijn probleem niet opgelost hebben. Ik hoor geen internet verbinding te hebben, want gedoe met mijn IP adres. TJa, maar ik heb wel internet. Ik hoor geen interactieve tv te hebben. En dit klopt. Want dat heb ik niet. Maar ik betaal er wel voor. Incapabel als ze zijn, lukt het ze niet om mijn huisnummer correct in te voeren. Incapabel als ze zijn, lukt het ze niet om terugbelafspraken na te komen. Incapabel als ze zijn, lukt het ze niet om de monteur op de afgesproken dag, op de afgesproken tijd te laten verschijnen. Je zou er haast een erectiestoornis van krijgen. Vervolgens krijg ik van die opwekkende smsjes, dat het nog steeds niet gelukt is, om mijn probleem te verhelpen. Het mag ten slotte wat kosten.
Ik ben niet boos op KPN, ik erger me er ook helemaaaaaaal niet aan. Ik verbaas me slechts. Ik verbaas me in hoge mate. Als ik zo met klanten/passagiers/collega's om zou gaan, zou ik binnen no-time op straat staan. Zou ik geen werk meer hebben. Maar de hoge baas van KPN heeft met mij als klein klantje natuurlijk niks te maken. Wedden dat hij klant is bij Ziggo of zo?

Vrijdag moesten we op Schiphol spelen met TKKMAR. Dat is altijd hoogst komisch. Je speelt voor reizigers, die, haastig langsstormen om op vakantie te gaan. En omdat wij er live spelen, blijven staan, en vervolgens hun vlucht missen. Zouden ze dat claimen bij hun reisagent? Maar soms kom je ook mensen tegen die je al heel lang niet gezien hebt. Zoals Nicolas. Nicolas komt uit Canada, en studeerde samen met mij in Amsterdam. Hij is verder gegaan met barok, ik ben verder gegaan met van alles en nogwat, behalve barok. Maar wel altijd leuk contact gehad tijdens de studie. En daar stond hij ineens. Even gezellig bijgekletst. Was toch wel heel tof.

Morgen reis ik af naar Limburg. Dat is ook lang niet gebeurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een weekje niet zo vrij.

 Oeps. Excuses. Een weekje overgeslagen. Maar goed, als je niks te zeggen hebt, is het misschien ook wel goed om niks te zeggen. Ik had zelf...