zaterdag 10 augustus 2013

Seksualiteit in de media.

Volgens Stephen Fry doet Poetin hetzelfde met homo's als Hitler deed met de Joden.
Ik ging meteen op de kaart kijken waar er een stukje land over is, waar we over 6 jaar een homokolonie kunnen stichten.
En uiteraard ga ik zoeken naar nieuwsberichten waarin staat dat er 6 miljoen homo's in concentratiekampen worden vergast en gecremeerd.
Als dat zo is, ga ik meteen deze blog wegpoetsen.
Tot dat moment vind ik het persoonlijk nogal ridicuul om Poetin met Hitler te vergelijken.

Is Poetin een griezel? jazeker, met een hoofdletter G. Moeten we om die reden dan maar afzien van deelname aan de olympische spelen? Welnee. Daarmee is niemand geholpen.En zeker de homo's in Rusland niet.

Deze hele rellerij over je geaardheid. Ik heb makkelijk praten, maar ik zie oprecht het probleem niet.
Wat is dat met die kast? Ik ben hetero. Ben nooit uit de kast hoeven komen. Ik ken talloze mensen die geen hetero zijn. En die hadden wat mij betreft ook niet uit de kast hoeven komen. Ze hadden er niet eens in moeten zitten.
De ene mens is neger, de andere is blank. Lekker belangrijk. Als je er gezellig mee kan kletsen, goed mee kan werken, lekker mee kan tafelen. Wat kan het mij schelen of iemand homo is. Je geaardheid is niet iets om trots op te zijn. Daar heb je niks voor hoeven doen.
Maar blijkbaar werkt het toch niet helemaal zo.
En dat vind ik raar.
Sommige mensen (en ik denk gelijk in de richting van het wat meer extreme geloof) vinden het zondig. Tja... Ik vind het niet enten van kinderen en bewust het risico nemen dat je kinderen ziek worden en gaan lijden vele malen zondiger. Ik vind het zondig dat de katholieke kerk nog steeds abortus en voorbehoedsmiddelen verbiedt in Afrika. Want blijkbaar heeft hun God meer met doodzieke, hongerende aidswezen dan met gezond verstand.
Sommige mensen vinden het vies.
Ik heb filmpjes die vele malen viezer zijn. Geloof me.
Of tegennatuurlijk. Ik ken zaken die vele malen tegennatuurlijker zijn.
Als nu eens iedereen eens wat minder overspannen over geaardheid gaat doen, zou de wereld er stukken relaxter voor staan. Dus niks uit de kast komen. Waarom zou je? Kruip er om te beginnen niet in. Veel makkelijker.
En geen religieus gezeur meer. Gewoon we zijn mensen. Dat idee.

Iets heel anders.

Er bestaat een facebookpagina getiteld: "Leipe shit ouwe".
En daarop is een filmpje te zien waarin een zekere Herman een vermeende pedo aan stukken mept.
Deze Herman is een typisch gevalletje van werkloos en met zijn gezin wonend bij het leger des heils.
Herman vertrekt echter weer, want het leger biedt ook onderdak aan een vermeende pedo. En dat is de brave hardwerkende Herman te gortig. Hij moet instaan voor zijn kinderen, laadt zijn dikke auto vol (huh??? Wonend bij het leger des heils met een dikke auto???????) en vertrekt. Maar niet voordat hij de vermeende pedo tegen de vlakte trapt.

Tot zover het filmpje. De reacties erop zijn tenenkrommend. Het is heus niet zo dat mijn grammaticale vaardigheden van topniveau zijn, maar dit slaat alles.
Interpunctie lijkt bij het dit volk totaal vergeten te zijn, en zaken als bezittelijke voornaamwoorden zijn hogere wiskunde. (Wellicht is het een idee om facebook uit te rusten met een spelling-controle die niet uitkan).
En al die mensen maar bazelen over hoe zij het ook hadden gedaan. Niemand die het opvalt dat de brave Herman geen geld heeft voor een huis, maar wel voor een auto. Niemand die het opvalt dat de bewijsvoering louter en alleen bestaat uit de uitspraken van Herman, die er op zijn zachtst gezegd uitziet als een onbetrouwbaar sujet, waar je niet alleen in het donker, maar ook bij vol daglicht een blokje voor omloopt.
Ik mis in dit filmpje de 100% zekerheid dat Herman zijn slachtoffer ook daadwerkelijk een veroordeelde pedofiel is. Ik mis ook in dit filmpje dat de slachtoffers van deze pedofiel de kinderen van Herman zijn.
En dat is waar ik het gevaar zie: een of ander harig stuk tuig uit een beschuldiging en begint te meppen. Maar bewijs van schuld zie ik nergens. Dus als mijn kop Herman niet aanstaat, ben ik een pedo.
En al die mensen maar wauwelen. Letterlijk, want een fatsoenlijke zin in correct Nederlands heb ik nog niet gezien. 

Laat ik eerlijk zijn: als ik ooit kinderen heb, die in handen van een pedo vallen, sta ik niet in voor de gevolgen.
De realist in mij ziet hier gelijk het nadeel aan: dubbel getraumatiseerd kind, want misbruikt, en als kers op de taart pa de gevangenis in, in plaats van dat pa thuis is om te steunen.
Maar je kunt niet vooraf iemand neerslaan. Want dan kan ik (net als Herman) heel de wereld wel meppen die een scheve blik op mijn kroost werpt.

Tot zover.

Voor mensen die zich storen aan de combinatie van 2 onderwerpen: no harm intended. Het viel toevallig zo samen.



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een weekje vrije herdenkingen.

1 mei geldt als de dag van de arbeid. In de rest van de wereld. De rest van de wereld herdenkt dan het feit dat bedrijven niet kunnen bestaa...