vrijdag 27 januari 2012

Stoppen met roken... Het hoe en het wat van poging 11

Gisteren, voor ik naar Stadskanaal vertrok een uitgebreid gesprek gehad met de verpleegkundige die me gaat helpen. Wie dacht dat ik per gisteren niet meer rookte, komt bedrogen uit. Ikzelf ook.
Opgewekt meldde ik me aan, en mijn insteek was: Kom maar op met die pillen, dan ben ik er vanaf!
Maar zo werkt het dus niet.
Eerst werd uitgebreid mijn motivatie besproken, en toen hoe ik precies met die medicijnen om moet gaan.
Stap 1) Eerst afbouwen. Ik rook te veel om het medicijn echt nuttig in te kunnen zetten. Dus tot aankomende woensdag krijg ik de tijd om te proberen te minderen. Halveren wellicht.
Stap 2) Aankomende woensdag heb ik een afspraak. Dan krijg ik die pillen, en mag ik doorroken. Die pillen werken net als nicotine op je receptoren. Alleen dan iets sterker. Eerst begin ik met een begindosering, en in de week erop, moet ik een stopdatum bepalen.
Stap 3) Tot aan de stopdatum mag ik door roken, maar moet wel minderen. Samen met die pillen en eventueel toch pleisters (dit weer gezien mijn huidige grootverbruik) moet dat lukken.
Stap 4) de stopdatum: ik stop en vreet alleen nog die pillen. Wellicht ben ik zeer humeurig.

Zo zal het dus in zijn werk gaan.
En nu maar hopen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Stoelen, mieren, oorlog en gekwek

Onze nieuwe stoelen zijn gearriveerd. Dat is een paar weken eerder dan de beloofde leveringsdatum, en daar kunnen heel wat grotere bedrijven...