zondag 20 januari 2013

Een weekend vol winkels.

Mijn kerstgeschenk van de baas, was een cadeaubon van de V&D. Dat wil zeggen: de baas stuurt een link naar een website, waar we zelf ons kerstgeschenkpakket uit mogen zoeken. En aangezien het merendeel bestond uit zaken, die je eerstkomende koninginnedag op de rommelmarkt voor een appel en een ei verkoopt, dacht ik slim te zijn en een V&D bon te kopen.
Dat heb ik geweten...

In Tiel kent men vele leuke en standaard winkels, maar de V&D heeft Tiel nog niet gevonden. Dus moest ik voor het verzilveren van die bon naar de dichtst bijzijnde stad met een V&D en dat was in dit specifieke geval Den Bosch.
De weg naar het centrum van Den Bosch ken ik wel een beetje, en ook een transferium waar we de auto voor 2 euro per dag kwijt konden, inclusief een busrit voor 2 personen en 1 hond, heen en terug was gauw gevonden. En toen bleek Den Bosch (ik ben hier vaker geweest, maar nooit om te shoppen) toch best een aardige stad.

Het begon als volgt:"Goh, hier hebben ze uitverkoop en ik zag hele leuke dingen hangen".
Ik:"Ok!" En liep door. Niet beseffende dat dat dus een van die door ons mannen zo gevreesde hints was.
Want blijkbaar was het de bedoeling dat ik samen met mijn meisje en hond die winkel bestormde om al die afgeprijsde leuke kleding te bekijken, bevoelen, bepassen, en betalen. Maar aangezien mij niet gevraagd was om zulks te doen, liep ik in straf tempo door, naar daar waar ik vermoedde dat de V&D was.
Waarop mij dus werd gevraagd of ik de hint niet begrepen had. Nee dus. Elke volgende opmerking werd door mij beantwoord met:"is dit een hint?"

Ik dacht dus bij de V&D een paar leuke kleren te kopen. Want ik vond dat ik wel een extra trui en broek kon gebruiken. Ten slotte wil ik het mijn leerlingen en mijn werkgevers niet al te lang aandoen om als een vogelverschrikker in allemaal afgetrapte vodden rond te paraderen.
En, alsof het geluk mij toelachte: de V&D had uitverkoop op de herenkledingafdeling. Dus de hond werd meegesleurd van rek naar rek, en uiteindelijk, na ruim 1 uur zoeken, graven, harken, duwen (het was druk, mijn diepste en welgemeende verontschuldigingen aan alle Bosschenaren die mij wegduwden, en vervolgens door mij in een ander kledingrek geshoveld werden) kwam ik uit bij 1 vest. Dat is voor mijn doen belachelijk. Om in 1 uur maar 1 vest uit te zoeken.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet meer kleding in mijn handen heb gehad. Want alle broeken die ik interessant vond, bleken er niet meer in mijn maat te zijn. En ik heb er wat in mijn hand gehad.
Nu vind ik ook serieus dat als ik broeken ga kopen er maar 1 winkel is die voldoet, en dat is niet de V&D. Dus dat doe ik later wel weer eens.

Vervolgens ging ik (er stond gelukkig nog geld op mijn cadeaukaart) naar de boekenafdeling. Zo druk als het was op de kledingafdeling, zo rustig was het op de boekenafdeling. En gezien de smakeloze kleding waarin sommige bossche meisjes zich hullen, snap ik dat ook wel. Dus redelijk op mijn gemak kon ik op kosten van de baas een spannend boek kopen, en had ik nog geld over voor een gave dvd ook. Dat is nog eens een prettig kerstpakket.
Het mooiste moment kwam toen ik even rustig stond na te hijgen ergens in een winkelpad bij de mutsen en handschoenen. Een man met kinderwagen, voegde zich bij mij. (Zijn parter had zich ook op de mutsen gestort). Peinzend keken we beiden naar de felrode handtasjes die binnen handbereik opgestapeld lagen. Hij greep er een, paradeerde wat, en vroeg me of het bij hem paste. Toen ik volmondig beaamde, rende hij met kinderwagen en al naar de kassa. 
Maar ja. Den Bosch heeft meer dan alleen de V&D dus Ilse wilde dolgraag nog even wat andere winkeltjes bekijken. Vaak werd ik om de hond een beetje uit de wind te houden (figuurlijk, want de oostenwind wist Den Bosch ook te benaderen) buiten de deur geparkeerd. Waar de hond veelvuldig medelijdende blikken kreeg van voorbijstiefelende bejaarde dames.

Ik mocht wel in het nieuwe gebakje van Ilse rijden. En dat leverde een stroom aan warme herinneringen op aan mijn eerste citroen. Die had namelijk hetzelfde onaangedane karakter. Starten en rijden. En dan zo'n lekker ouderwets dieselplofje in het vooronder. Ik ben stiekem best jaloers. Want het is een superbakkie.
Dus nog veel stiekemer ben ik aan het kijken naar de sportversie van de Saxo. Gewoon omdat het ontzettend coole bakkies zijn...

Tot zover mijn weekend!



1 opmerking:

  1. Dat jij als man mee moet met zoiets: mijn innige deelneming, ik herken het gevreesde gevoel.

    Alevenwel: dat jullie je hónd dit aandoen grenst toch wel aan moedwillige dierenmishandeling! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Stoelen, mieren, oorlog en gekwek

Onze nieuwe stoelen zijn gearriveerd. Dat is een paar weken eerder dan de beloofde leveringsdatum, en daar kunnen heel wat grotere bedrijven...